تبلیغات
دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور شیراز - 9 سوال برای پیش بردن مراحل مدیریت جامع کیفیت(TQM)
دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور شیراز

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

9 سوال برای پیش بردن مراحل مدیریت جامع کیفیت(TQM)

) شغل شما چیست؟

ایا شما می توانید اولین و مهمترین اولویت شغلی تان را شناسایی کنید؟پاسخ هایی که بخاطر اهمیت به مشتری ارزیابی شدند.هدف شغل تان چیست؟ایا این هدف به عملکرد اصلی و اساسی سازمان کمک می کند؟

2) مشتری شما برای کاری که می کنید کیست؟

ایا می توانید مشتری برای کارتان را به خوبی شناسایی کنید؟ ایا این مشتری داخل حوزه وسازمان شما یا حوزه های دیگر در شرکت شما است؟ ایا این مشتری یک مشتری ظاهری است؟ و ایا شما نیازهای او را مورد بحث و بررسی قرارداده اید و در مورد توقعات منطقی شان با انها وارد مذاکره شده اید؟

3) چگونه شما کارهایی که انجام می دهید را اولویت بندی می کنید؟ تمامی مسئولیت هایتان را ذکر کرده و بگویید که از کجا می دانید در ابتدای کار باید چه کنید؟ ایا هنگام تعریف اولویت هایتان مشتری را هم در نظر می گیرید؟ ایا به محدودیت های زمانی که برای کارهایتان دارید توجه می کنید؟ ایا به هریک از این گروههااهمیت مناسب می دهید؟ ایا کارهایی را که هرچند وقت یکبار با رئیستان برای کمک به طبقه بندی اولویت ها انجام می دهید،مرور و بررسی می کنید؟

4) از کجا می دانید که کارهایی که می کنید تا چه اندازه خوب هستند؟

 و چگونه عملکرد شغلی تان را اندازه گیری می کنید؟ بر مبنای مذاکرات با مشتریانتان ،چه شاخص هایی برای تعیین نتایج کاریتان باید باشند؟ چه شاخص هایی در عملکرد باید به زودی تعیین شوند تا مشخص کند ایا نتیجه کاری شما همانیست که مشتری از شما می خواهد؟

5) چگونه انجام می دهید؟

 نتایج تلاشهایتان چیست؟ ایا نتایج را با مشتریانتان بحث می کنید؟ایا انها ممنونند؟

6) نواحی مشکل چیست؟

 ایا یک فلوچارت یا وسیله ای دیگر برای نمایش مراحل دارید؟ ایا نواحی مشکلات را با داده ها می توانید تعیین کنید؟ ایا از ابزارها و تکنیک های اماری برای دنبال کردن مرحله کاریتان استفاده می کنید؟ ایا شاخص های نتایج و مراحل بحث شده در شماره ی 4 را دنبال می کنید؟ ایا مشکل را به ناحیه تحت کنترل خود ریز و باریک می کنید؟

7) وقتی مشکلات وجود دارند چه می کنید؟

ایا یک مرحله حل مشکل استاندارد که روی بررسی های مسبب ریشه ای تمرکز کند،دارید؟ از کجا می دانید که شما مشکل را حل می کنید بیش از انکه با یک نشانه مشکل رفتار می کنید؟ ایا اقدامات برای برطرف کردن مشکل را شناسایی کرده اید؟ ایا نقشه کاری که مشخص کند چه کسی چه چیزرا،چگونه و چه زمانی باید عملی کند،تهیه کرده اید؟

8) وقتی مشکل راحل کردید از کجا مطمئن هستید که حل شده باقی می ماند؟

ایا تونایی این را دارید که نتایج اقداماتی را که برای حل مشکل در نظر گرفته اید را دنبال کنید؟چه تلاشهایی برای استاندارد کردن اقدامات کرده اید؟ ایا گردش کار یا شیوه ای بر مبنای نتایج اقدامات شما دیده یا گسترش داده اید؟ ایا این اقدامات را به بخش های دیگر شرکت هم انتقال داده اید تا انها هم بتوانند از انها استفاده کنند؟

9) از کجا می توانید مطمئن باشید که کارهای درست هر دفعه به درستی انجام می شوند؟

 چند وقت یکبار کارهایی که انجام می دهید را با مشتریانتان مذاکره و بحث می کنید؟ چند وقت یکبار به فرایندی که با ان کارتان را می کنید،نگاه می کنید؟ ایا کار شما به پیشرفت مهمی نیاز دارد؟ اگر چنین است،با چه داده ای وضعیت خود را ارائه می کنید؟ ایامی توانید در انچه که می کنید،بطور افزایشی بهتر شوید؟ ایا به منابع،اموزش و غیره احتیاج دارید؟ ایا همیشه به پیشرفت فکر می کنید،قطع نظر از اینکه چگونه و با چه کیفیتی شغلتان را انجام می دهید؟

به خاطر بسپارید:مهم نیست که به هریک از این سوالها چه جوابی می دهید،سوال بعدی این است:می توانی به من نشان دهی؟

 

منتخب ازمجله ای در مورد کیفیت و مشارکت  با عنوان"ایا TQM واقعا دشوار است"

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : م؟و؟ح؟؟... د؟ر؟ا؟

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • اگر بار دیگر فرصت انتخاب داشتید باز هم پیام نور و رشته صنایع را انتخاب می کردید ؟




نویسندگان