تبلیغات
دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور شیراز - حل مسئله
دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور شیراز

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

حل مسئله

تعریف: یافتن و پیاده‌سازی راه‌حل‌هایی برای رویدادها و موضوعاتی كه تهدیدكننده انجام كارا یا اثربخش یك كسب و كار هستند.

 زیر موضوعات: 1. خلاقیت (Creativity) تعریف : توانایی خلق یا اختراع چیزهای جدید. شرح : خلاقیت یكی از بخش‌های مهم طراحی است.

 2. فنون حل مسئله (Problem Solving Technique) الف. طوفان فكری (Brainstorming) تعریف : تولید ایده، فكر یا راهكار از طریق بحث در گروه‌های كوچك از افراد.

3. نوآوری (Innovation) تعریف : توسعه فناوری‌ها، محصولات، فرایندها و سیستم‌های جدید و بكارگیری آنها در عملیات كسب و كار. مقالات مرتبط با موضوع مورد نظر كه به سه مورد آنها اشاره كرده وتنها به مطالعه كامل یكی میپردازیم:

 1.خلاقیت ونو آوری بهمنی، پردیس كلیدواژه : خلاقیت؛ نوآوری؛ هوش؛ خصوصیات افراد خلاق

2. خلاقیت و نوآوری: تعریف، مفاهیم و مدیریت آن محمدی، ناهید

چكیده : این مقاله به تشریح مفاهیم و مبانی خلاقیت و نوآوری می‌پردازد. تعاریف مختلفی از خلاقیت ارائه می‌شوند و از دیدگاه روانشناسی و سازمانی مورد بررسی قرار می گیرند. سپس موضوع نوآوری و ارتباط آن با خلاقیت شرح داده می‌شود. ارتباط خلاقیت و نوآوری، تأثیر ساختار بر نوآوری، تأثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری، تأثیر مت.... كلیدواژه : خلاقیت ؛ نوآوری ؛ مدیریت خلاقیت ؛ سازمان های خلاق ؛ افراد خلاق ؛ تكنیك های خلاقیت ؛ طوفان فكری ؛ شش كلاه تفكر ؛ تفكر موازی ؛ گردش تخیلی ؛ ارتباط اجباری

3. مسیر شغلی خود را انتخاب كنید كلیدواژه : مسیر شغلی؛ مهارت؛‌ مهارت‌های قابل انتقال؛ برنامه‌ریزی شغلی مسیر شغلی خود را انتخاب كنید مترجم : مهریزی، ناهید

چكیده شناخت مهارتهای قابل انتقال یك قدم اساسی در برنامه‌ریزی شغلی است. مقاله حاضر توضیح می‌دهد كه این مهارتها چه هستند و كمك‌هایی را برای تشخیص و افزایش میزان مهارتها و استفاده از آنها در به دست آوردن یك موقعیت شغلی مناسب ارائه می‌نماید. انواع مهارتها، شامل مهارتهای فنی، مهارتهای اكتسابی و مهارتهای قابل انتقال، تشخیص مهارتهای قابل انتقال، موجودی مهارتها، عناوین شغلی، روش كار را با مهارتها و به روز نگه داشتن مهارتها رئوس مطالب این مقاله را تشكیل می‌دهند.

منبع : روزنامه همشهری،‌ یكشنبه 23 مرداد 1384، سال سیزدهم، شماره 3773، صفحه 10.كلیدواژه : مسیر شغلی؛ مهارت؛‌ مهارت‌های قابل انتقال؛ برنامه‌ریزی شغلی

 

ادامه...

تعریف: یافتن و پیاده‌سازی راه‌حل‌هایی برای رویدادها و موضوعاتی كه تهدیدكننده انجام كارا یا اثربخش یك كسب و كار هستند.

 زیر موضوعات: 1. خلاقیت (Creativity) تعریف : توانایی خلق یا اختراع چیزهای جدید. شرح : خلاقیت یكی از بخش‌های مهم طراحی است.

 2. فنون حل مسئله (Problem Solving Technique) الف. طوفان فكری (Brainstorming) تعریف : تولید ایده، فكر یا راهكار از طریق بحث در گروه‌های كوچك از افراد.

3. نوآوری (Innovation) تعریف : توسعه فناوری‌ها، محصولات، فرایندها و سیستم‌های جدید و بكارگیری آنها در عملیات كسب و كار. مقالات مرتبط با موضوع مورد نظر كه به سه مورد آنها اشاره كرده وتنها به مطالعه كامل یكی میپردازیم:

 1.خلاقیت ونو آوری بهمنی، پردیس كلیدواژه : خلاقیت؛ نوآوری؛ هوش؛ خصوصیات افراد خلاق

2. خلاقیت و نوآوری: تعریف، مفاهیم و مدیریت آن محمدی، ناهید

چكیده : این مقاله به تشریح مفاهیم و مبانی خلاقیت و نوآوری می‌پردازد. تعاریف مختلفی از خلاقیت ارائه می‌شوند و از دیدگاه روانشناسی و سازمانی مورد بررسی قرار می گیرند. سپس موضوع نوآوری و ارتباط آن با خلاقیت شرح داده می‌شود. ارتباط خلاقیت و نوآوری، تأثیر ساختار بر نوآوری، تأثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری، تأثیر مت.... كلیدواژه : خلاقیت ؛ نوآوری ؛ مدیریت خلاقیت ؛ سازمان های خلاق ؛ افراد خلاق ؛ تكنیك های خلاقیت ؛ طوفان فكری ؛ شش كلاه تفكر ؛ تفكر موازی ؛ گردش تخیلی ؛ ارتباط اجباری

3. مسیر شغلی خود را انتخاب كنید كلیدواژه : مسیر شغلی؛ مهارت؛‌ مهارت‌های قابل انتقال؛ برنامه‌ریزی شغلی مسیر شغلی خود را انتخاب كنید مترجم : مهریزی، ناهید

چكیده شناخت مهارتهای قابل انتقال یك قدم اساسی در برنامه‌ریزی شغلی است. مقاله حاضر توضیح می‌دهد كه این مهارتها چه هستند و كمك‌هایی را برای تشخیص و افزایش میزان مهارتها و استفاده از آنها در به دست آوردن یك موقعیت شغلی مناسب ارائه می‌نماید. انواع مهارتها، شامل مهارتهای فنی، مهارتهای اكتسابی و مهارتهای قابل انتقال، تشخیص مهارتهای قابل انتقال، موجودی مهارتها، عناوین شغلی، روش كار را با مهارتها و به روز نگه داشتن مهارتها رئوس مطالب این مقاله را تشكیل می‌دهند.

منبع : روزنامه همشهری،‌ یكشنبه 23 مرداد 1384، سال سیزدهم، شماره 3773، صفحه 10.كلیدواژه : مسیر شغلی؛ مهارت؛‌ مهارت‌های قابل انتقال؛ برنامه‌ریزی شغلی

--------------------------------------------------------------------------------

 1- مقدمه بسیاری از افراد تصمیم‌های شغلی خود را از طریق مشاهده دنیای اطراف و تلاش برای تطابق خودشان با این دنیا اتخاذ می‌كنند. این امر مخالف كاری است كه واقعاً باید انجام شود. بهترین مسیر شغلی فرایندی است كه از درون آغاز می‌شود (یك نوع تكامل خودآگاهی). شما می‌بایست از مهارتها، استعدادها، توانایی‌ها، امكانات و ویژگی‌های منحصر بفردتان آگاه شوید چون این خودآگاهی چرخه‌ای است كه فرد را به سمت یك شغل رضایت‌بخش هدایت می‌كند. شناخت مهارتهای قابل انتقال یك قدم اساسی در برنامه‌ریزی شغلی است.مقاله حاضر توضیح می‌دهد كه این مهارتها چه هستند و كمك‌هایی را برای تشخیص و افزایش میزان مهارتها و استفاده از آنها در به دست آوردن یك موقعیت شغلی مناسب ارائه می‌نماید.

 2- انواع مهارتها مهارتها را می‌توان به عنوان سرمایه منحصر به فرد هر شخص تعریف نمود. سه گروه از مهارتها وجود دارند. مهارتهای فنی، مهارتهای اكتسابی و مهارتهای قابل انتقال. مهارتهای فنی تخصص گرایی درون یك رشته خاص را مطرح می‌كند و فرد را قادر می‌سازد كه یك شغل به خصوص را داشته باشد؛ مانند طراحی یك فرایند شیمیایی، عملیات ساخت تجهیزات و مانند آن. مهارتهای اكتسابی ریشه در ویژگی‌های شخصی یك فرد مانند انعطاف‌پذیری، كنجكاوی، قدرت تصمیم‌گیری و بهینه سازی دارد. مهارتهای قابل انتقال مهم ترین نوع مهارتها در توسعه مسیر شغلی است. این مهارتها را می‌توان از حرفه‌ای به حرفه دیگر و از یك حوزه صنعت به حوزه دیگر منتقل كرد. شناخت مهارتهای قابل انتقال اولین قدم در خودآگاهی و برنامه‌ریزی شغلی است.

 این مهارتها در هفت مقوله جای می‌گیرند: ارتباطات: نگارش، گفت وگو، گوش دادن، آموزش، مشورت، متقاعد سازی، مدیریت، تبلیغ و بیان احساسات خلاقیت: تجسم، ذهنی سازی، ابداع، ایجاد، بداهه پردازی، تعبیر و تفسیر و استفاده از توانایی‌های هنری تحقیق: جمع آوری، ارزیابی و طبقه بندی اطلاعات تشریح: استفاده از تحلیل‌های منطقی، توسعه چارچوب‌های كاری، تشخیص ضعف‌ها و شناخت شباهتها حل مسائل: تعریف یك مسئله، ارزیابی گزینه‌ها، تسلط بر راه حل‌ها و بهبود یك موقعیت سازماندهی: از طریق دنبال كردن برنامه‌ها و دستور العمل‌ها، توجه به جزئیات، بایگانی، جستجو و طبقه‌بندی تركیب: تلفیق قطعات اطلاعات در یك كل به هم پیوسته، بررسی اطلاعات و بیان آنها در یك شكل واضح آگاهی از مهارتهای قابل انتقال كمك می‌كند، دریابید چه توانایی‌های ویژه‌ای دارید و ضمناً امكانی برای واضح سازی آن توانایی‌ها به شما می‌دهد.

3- تشخیص مهارتهای قابل انتقال منبع مهارتهای قابل انتقال اغلب در زندگی روزانه وجود دارد. در تجربیات زندگی، كارهایی كه در هر دوره زندگی انجام داده‌اید و از انجام آن لذت برده‌اید، اعتقاد داشته‌اید كه به خوبی از عهده آن برآمده‌اید و باعث غرور و خوشحالی شما شده است. این مهارتها باید خیلی زود در زندگی آشكار شود تا محملی باشد برای معرفی فرد. مهارتهای قابل انتقال عموماً در موفقیتها و تجربیات مثبت زندگی پیدا می‌شوند. خاطراتتان را مرور كنید و درباره مواقعی كه برایتان خیلی ارزشمند بوده، بنویسید چون از طریق نوشتن درك جامع تری از خودتان خواهید داشت. تمرین دو مرحله‌ای زیر كمك می‌كند كه مهارتهای قابل انتقال را بشناسید: موفقیت‌های خود را فراخوانی كنید. یك سفر در خاطراتتان (از كودكی تا زمان حاضر) داشته باشید. تا جایی كه می‌توانید تجربیاتی را كه به شما احساس رضایت می‌دهد به یاد بیاورید. سعی كنید تجربیات را در زمان‌های مختلف زندگی مرور كنید. این تجربیات رضایت‌بخش می‌تواند طیفی از مسائل مانند كمك به برادر یا خواهرتان در یادگیری خواندن، ساختن یك اسباب بازی مكانیكی، توسعه یك سیستم تجهیزاتی تا سازماندهی یك رخداد سیاسی را در بر گیرد. این طیف باید شامل كارهایی باشد كه شما انجام داده‌اید نه رویدادهایی كه برایتان اتفاق افتاده است. اصل لذت یا رضایت بسیار مهم است. ممكن است این قضیه برای بقیه دنیا اهمیتی نداشته باشد، اما در چشمان شما باید ارزشمند جلوه كند و یك رخداد حیاتی و معنادار در زندگیتان قلمداد شود. خاطراتتان را تحلیل كنید. همان طوری كه رویدادهای رضایت‌بخش زندگی را به خاطر می‌آورید، جزئیات آن را مشخص نمایید. به موقعیت‌ها، موضوعات، افراد درگیر و نقشی كه بازی كرده‌اند، توجه داشته باشید. جمع آوری جزئیات را كامل كنید تا جایی كه می‌توانید درباره فعالیتی كه خودتان در این فرآیند انجام داده‌اید و نحوه انجام آن را بنویسید: چگونه كار را سازماندهی كرده‌اید، دیگران را متقاعد كرده‌اید، مسائل را حل كرده‌اید و غیره. این تمرین كمك خواهد كرد كه مهارتهایتان را با بررسی تجربیات واقعی در زندگی مشخص كنید. بخش عمده‌ای از امور پنهان در تجربیات (چیزی بیش از آنچه كه از خودتان انتظار دارید یا قادر به دركش هستید) مهارتها و استعدادهای شما هستند. به عنوان مثال، موضوع خاطرات چه بود؟ آیا درباره مردم بود و یا در مورد مفاهیم كلی، هنر، علوم یا پزشكی؟ از چه قابلیتهایی استفاده كردید؟ نگارش، آموزش، تحقیق، طراحی و یا اقناع؟ چه وضعیتی به طور مكرر رخ داد؟

حل مسئله، نیازهایی كه باید برآورده می‌شد و یا یك وضعیت بحرانی؟ چه چیز باعث دستیابی شد؟ چه نیازی آشكار شد؟ سازماندهی اهداف، نیاز برای كمك رسانی، نیاز برای كامل كردن یك فعالیت خاص؟ شرایط انجام كار چگونه بود؟ آیا مجبور به رعایت ضرب‌الاجل‌های تعیین شده بودید و یا آزاد و مستقل كار می‌كردید و فرصت كافی برای آموختن و تجربه‌اندوزی نیز داشتید؟ وقتی كه شما محدوده وسیعی از تجربیات را مرور می‌كنید به رخدادهای كوچكی كه در پس این محدوده قرار می‌گیرد، دقت كنید. آنها علایمی برای راهیابی به معانی عمیق‌تر هستند. به فعالیتهایی كه در زندگی روزانه به شما انرژی می‌دهد و نشانی از استعدادهایتان است، توجه كنید: گلكاری در باغ، فعالیتهای مالی، خواندن نقشه‌های پیچیده و یا تمركز نمودن روی یك مورد كاری خاص. استعدادها ممكن است به قدری طبیعی در شما پدیدار شوند كه آنها را بی‌اهمیت تلقی كنید. اما این ویژگی‌ها شما را از دیگران جدا می‌كنند و دارایی ارزشمندی هستند. به همین لحاظ مهم‌ترین كاركرد پاداش این است كه به عنوان یك محرك عمل می‌كند و مجالی به بروز استعدادها می‌دهد. دانستن این كه در بسیاری از فعالیتها خوب هستید به شما شاهدی از مجموع مهارتها ارائه می‌دهد و به اصولی كه در زندگی اجرا می‌كنید، تأكید می‌نماید. به عنوان مثال مهارتهای شما مربوط به كدام یك از امور ذیل است: مدیریت، رهبری، تحقیق، طراحی و برنامه‌ریزی، ارتباطات میان فردی و یا تحلیل مسائل؟ بعد از انجام این تمرین شما باید درك بهتری از مهارتهای قابل انتقال یا به عبارتی مهارتهای شخصی و میزان مهارتها داشته باشید.

 4- موجودی مهارتها موجودی مهارتها میزان دارایی شما از مهارتها و روشهای ترجیحی فعالیتهاست. همچنین مجموعه منحصر به فردی از استعدادهاست. این موجودی عامل ثبات حرفه‌ای شما در دنیای كار است. شناخت این مهارتها باعث امنیت می‌شود. چون آنها وسایل و امكاناتی نیست كه در اختیار دارید، بلكه موجودیت شماست. توانایی و قابلیتی است كه شما از یك موقعیت به موقعیت دیگر و از یك شغل به شغل دیگر منتقل می‌كنید.

 5- روی عناوین شغلی تأكید نكنید عناوین شغلی فقط برچسب هستند و اغلب باعث گمراهی می‌شوند. شركتها هنوز این عناوین را خیلی جدی می‌گیرند. آنها مشخصه‌ای هستند كه شغل‌ها را توصیف می‌كنند. این مهارتهای مورد نیاز حرفه‌ها را توصیف نمی كنند. عناوین شغلی در رشته‌های مختلف معانی متفاوت دارند. بنابراین بسیار مهم است كه دریابیم هر عنوان شغلی چه معنایی می‌دهد و چگونه به استعدادها و مهارتهای قابل انتقال مرتبط می‌شود.

 به عنوان مثال یك مدیر پروژه در صنایع شیمیایی با یك مدیر پروژه در شركت بازرگانی متفاوت عمل می‌كند. در مواجهه با عناوین شغلی باید چند سئوال اساسی را مطرح نمایید. به عنوان نمونه به این موارد توجه كنید: وقتی این عناوین شغلی بر عهده ما گذاشته می‌شود، دقیقاً می‌بایست چه اقدامی انجام دهیم؟ آیا پیدا كردن راهكارها بر عهده ماست یا سازماندهی و تحلیل؟

6- روش كار را با مهارتها ربط دهید گاهی اوقات درك این نكته كه چگونه مسئولیت را كامل كنید از خود آن مسئولیت مهم‌تر است. روش شما در به نتیجه رساندن فعالیت‌ها چیست؟ آیا فرآیندمدار هستید و كنجكاوید كه ببینید چگونه اجزاء و مراحل یك فعالیت به هم مرتبط می‌شوند یا هدف مدار هستید و روی خروجی بیشتر تأكید دارید تا فرآیند؟ آیا شما در چارچوب فرجه‌های زمانی كار می‌كنید یا جلوتر از زمان حركت می‌كنید؟ آیا پروژه‌ها را مانند یك اكتشاف در نظر می‌گیرید یا برنامه زمان‌بندی شده دارید؟ آیا دوست دارید به تنهایی كار كنید و یا ترجیح می‌دهید در تعامل با دیگران باشید؟ هنگامی كه مهارتهایتان را با روش‌های مورد علاقه انجام كار تركیب می‌كنید، امكاناتی دارید كه شما را به سوی یك فعالیت كامل‌تر هدایت می‌نماید. در واقع اگر حرفه‌ای را كه به آن علاقه دارید، پیشه خود سازید و آن را با روش كاری مورد نظرتان هماهنگ سازید، احساس متعالی بودن خواهید كرد. 7- مهارتهایتان را در سطح مطلوب نگه دارید هدف شما می‌بایست به روز نگه داشتن مهارتها و بالا بردن توانایی كاری در سطحی انعطاف‌پذیر باشد. اگر می‌خواهید انتقال شغلی داشته باشید و یا در حوزه‌ای كه هستید پیشرفت كنید، مشخص كردن شكافها در مهارتها و معلومات یك قدم اساسی است. بالا بردن توانایی كاری به معنای بارور ساختن قابلیت‌ها و درك این نكته است كه كجا می‌توان این شكاف‌ها را از بین برد. در این میان توسعه مهارتهای چندگانه نیز ضروری است. اگر شما بتوانید از مرزهای قراردادی بگذرید و بین وظایف كاری روزمره و پروژه‌های خاص هماهنگی و توازن ایجاد نمایید، پس می‌توانید پیشرفت كنید. آموزش مستمر بدین معناست كه خودتان را مطابق با تكنولوژی‌ها، صنایع و ساختارهای كاری جدید روزآمد نگه دارید و از رویه‌های بازار و تغییرات نیازهای كاری مطلع شوید. 8- تعریف موفقیت موفقیت برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. برای برخی از افراد به دست آوردن قدرت مالی و برای برخی صرف وقت برای خانواده و یا داشتن یك شغل مستقل و مكفی موفقیت محسوب می‌شود. اما یك نكته بین همگان مشترك است و آن این كه استفاده از استعدادها و توانایی‌ها و ابراز وجود، یكی از راضی كننده ترین تلاش‌های انسانی است. در این میان كار یك چرخه طبیعی برای ابراز وجود است. شناخت مهارتها و استعدادها انسان را به خودآگاهی بیشتر می‌رساند. خودآگاهی و توانایی باعث ایجاد اطمینان و اعتماد به نفس می‌شود و اعتماد به نفس باعث موفقیت می‌گردد.

 حكایات مرتبط با موضوع: 1

_بازسازی دنیا نویسنده شرح : امیدوار، مجید منبع : كوئیلو، پائولو. 1383. پدران، فرزندان، نوه‌ها. ترجمه آرش حجازی. چاپ پنجم. تهران: كاروان.كلیدواژه‌ها : حل مسئله؛ ابعاد مختلف مسئله؛ رویكرد سیستمی؛ تفكر سیستمی

--------------------------------------------------------------------------------

متن حكایت

پدر روزنامه می‌خواند اما پسر كوچكش مدام مزاحمش می‌شود. حوصله پدر سر رفت و صفحه‌ای از روزنامه را كه نقشه جهان را نمایش می‌داد جدا و قطعه قطعه كرد و به پسرش داد. «بیا! كاری برایت دارم. یك نقشه دنیا به تو می‌دهم، ببینم می‌توانی آن را دقیقاً همان طور كه هست بچینی؟»و دوباره سراغ روزنامه اش رفت. می‌دانست پسرش تمام روز گرفتار این كار است. اما یك ربع ساعت بعد، پسرك با نقشه كامل برگشت. پدر با تعجب پرسید: «مادرت به تو جغرافی یاد داده؟» پسر جواب داد: «جغرافی دیگر چیست؟ پشت این صفحه تصویری از یك آدم بود. وقتی توانستم آن آدم را دوباره بسازم، دنیا را هم دوباره ساختم.»

 --------------------------------------------------------------------------------

 شرح حكایت

 در حل مسئله به ابعاد مختلف مسئله باید توجه كرد. برخی اوقات حل یك مسئله به روش غیر مستقیم امكانپذیر است. حل یك مسئله ساده‌تر ممكن است منجر به حل یك مسئله پیچیده‌تر شود. 2_آن چه نجاتت می‌دهد نویسنده شرح : امیدوار، مجید كلیدواژه‌ها : حل مسئله؛ ابعاد مختلف مسئله؛ رویكرد سیستمی؛ تفكر سیستمی

 --------------------------------------------------------------------------------

متن حكایت

 خبرنگاری می‌گوید: به ملاقات ژان كوكتو رفتم. خانه او در حقیقت كوهی از خرت و پرت، قاب عكس، نقاشی‌های هنرمندان مشهور و كتاب بود. كوكتو همه چیز را نگه می‌داشت و علاقه زیادی به هر یك از آن اشیاء داشت. وسط مصاحبه توانستم از او بپرسم: «اگر این خانه همین الان آتش بگیرد و فقط بتوانید یك چیز با خودتان ببرید كدام یك از این چیزها را انتخاب می‌كنید؟» كوكتو جواب داد: «آتش را انتخاب می‌كنم»

 --------------------------------------------------------------------------------

شرح حكایت

در حل مسئله به ابعاد مختلف مسئله باید توجه كرد. برخی اوقات حل یك مسئله به روش غیر مستقیم امكانپذیر است. حل یك مسئله ساده‌تر ممكن است منجر به حل یك مسئله پیچیده‌تر شود.

 جملات برگذیده در ارتباط با موضوع:

 1_عنوان: سرانجام تفاوت در نظرات نویسنده: جفرسون، توماس تفاوت در نظرات منجر به پرسش، و پرسش منجر به حقیقت می‌شود.

 2_نویسنده مازلو، آبراهام نویسنده شرح امیدوار، مجید متن فارسی اگر تنها ابزار شما چكش باشد با هر چیزی مانند میخ رفتار می‌كنید.

 متن انگلیسی: If the only tool you have is a hammer, you treat everythiny like a nail. شرح در حل مسئله و تحلیل موضوعات نباید ابزارگرا عمل كرد بلكه باید نوع مسئله و ماهیت آن را به خوبی شناسایی كرد و سپس ابزار مناسب برای حل آن را پیدا كرد. منبع Wit, B. de and Meyer, R. 1998. Strategy: Process, Content, Context. 2nd ed. London: Thomson Business Press. p 4. كلیدواژه‌ها ابزار؛ مسئله؛ حل؛ رفتار؛ رویكرد؛ حوزه تفكر لطیفه: A man flying in a hot air balloon realized he was lost. Reducing altitude, he spotted a man on the ground and descended to shouting range. "Excuse me," he shouted. "Can you help me? I promised my friend I would meet him a half hour ago, but I don't know where I am." The man below responded: "Yes. You are in a hot air balloon, hovering approximately 30 feet above this field. You are between 40 and 42 degrees North Latitude, and between 58 and 60 degrees West Longitude." "You must be an engineer," responded the balloonist. "I am," the man replied. "How did you know?" "Well," said the balloonist, "everything you have told me is technically correct, but I have no idea what to make of your information, and the fact is I am still lost." Whereupon the man on the ground responded, "You must be a manager." "That I am" replied the balloonist, "but how did you know?" "Well," said the man, "you don't know where you are, or where you're going. You have made a promise which you have no idea how to keep, and you expect me to solve your problem. The fact is you are in the exact same position you were before we met, but now it is somehow my fault." كلیدواژه مدیر؛ مهندس؛ مشاور

 

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : م؟و؟ح؟؟... د؟ر؟ا؟

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • اگر بار دیگر فرصت انتخاب داشتید باز هم پیام نور و رشته صنایع را انتخاب می کردید ؟




نویسندگان